Uutiset

  

  • Volvo lanseeraa ensimmäisen kuorma-automallinsa, joka on tarjolla vain sähköisellä voimansiirrolla. FM Low Entry on raskaille kuormille suunniteltu sähkökuorma-auto, jossa on erinomainen näkyvyys. Se on suunniteltu turvalliseen ja tehokkaaseen ajoon taajamissa.

    Yhä useammat kaupungit pyrkivät parantamaan ympäristöään määräämällä alempia päästörajoja.

    Kuljetusyritykset joutuvat noudattamaan uusia määräyksiä, ja päästöttömien kuorma-autojen kysyntä kasvaa jatkuvasti. 
    Volvo Trucksin uusin lisäys sähkökuorma-automallistoon, Volvo FM Low Entry, on raskaaseen käyttöön tarkoitettu kuorma-auto, joka on kehitetty erityisesti monentyyppisiin kuljetustehtäviin taajamissa. Se on myös Volvon ensimmäinen kuorma-automalli, johon on saatavissa ainoastaan sähköinen voimansiirto. 
    "Tämä päästötön kuorma-auto on loistava lisä sähköajoneuvojen valikoimaamme. Se soveltuu täydellisesti kaupunkikuljetuksiin ja sen suunnittelussa on huomioitu kuljettajan työympäristö. Se on tehokas ajoneuvo, jossa on joustavat ajo-ominaisuudet ja sitä on helppo käsitellä myös kaupunkiympäristössä. Uusi Volvo FM Low Entry on osoitus Volvon tuotantostrategiasta: laajennamme sähköajoneuvojen tarjontaa, jotta yhä useammat asiakkaistamme pystyvät vähentämään kuljetusyrityksensä hiilidioksidipäästöjä", toteaa Roger Alm, Volvo Trucksin johtaja.

    Viiden tähden DVS-luokitus
    Matala ajoasento antaa kuljettajalle erinomaisen näkyvyyden ympäristöön. Hyvän näkyvyyden ansiosta FM Low Entry -malli on saanut viisi tähteä Lontoossa liikennöiviä raskaita ajoneuvoja arvioivan Direct Vision -standardin mukaan, joka tulee voimaan vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä*. 
    Volvo FM Low Entry on erittäin monipuolinen ajoneuvo, joka voidaan mukauttaa vastaamaan erityyppisten kuljetustehtävien, kuten jätehuollon, jakelukuljetusten ja maansiirtoajon, vaatimuksia. 
    Kuorma-auto on kehitetty Volvon tunnetun FM-mallin pohjalta. Tilavan ohjaamon lattiaa on laskettu ja siirretty eteenpäin, ja matala askelma ja tasainen lattia helpottavat kuorma-autoon nousemista ja sieltä poistumista. Nämä rakenneominaisuudet luovat ergonomisen, mukavan ja tehokkaan työympäristön kuljettajille kiireisessä kaupunkiliikenteessä. 
    Uutta FM Low Entry -mallia myydään aluksi Euroopassa, Turkki mukaan lukien, sekä Australiassa ja Etelä-Koreassa. Myynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä ja tuotanto vuoden 2024 toisella neljänneksellä.

    Kahdeksan sähkökuorma-automallia
    Uuden täyssähköisen kaupunkikuljetuksiin suunnitellun kuorma-auton ansiosta Volvolla on nyt valikoimassaan yhteensä kahdeksan sähkökuorma-automallia. Vuonna 2019 Volvo Trucksista tuli ensimmäinen maailmanlaajuinen valmistaja, joka aloitti raskaiden sähkökuorma-autojen sarjatuotannon. Yhtiön tavoitteena on, että 50 % uusien Volvo-kuorma-autojen maailmanlaajuisesta myynnistä on sähkökuorma-autoja vuonna 2030.

      Takaisin
Kompaktit Wacker Neuson EZ26 ja EZ36
Testivoittaja kaivukone Wacker Neuson EZ80
Wacker Neuson WL44
KONETYÖLEHTI • KONEURAKOINNIN TYÖKONEIDEN JA KULJETUKSEN AMMATTILEHTI
Maarakennus, koneurakointi, ympäristönhoito, kuljetus, infra, tien ja kiinteistönhoito